• صفحه اصلی
  • درباره رایمگ
  • تماس با ما
  • ثبت نام
  • ورود
  • سفارش سامانه
پیشرفته
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
  • دوره 17
  • شماره4 دوره17
  • 4
    شماره4   دوره 17 زمستان 1392
    داوران این شماره
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله
        • صفحه چکیده
        • متن کامل

        1 - رابطه سبک تدریس ادراک شده، انگیزش خودمختار و خلاقیت: ارائه مدل خلاقیت بر اساس نظریه خودتعیین‌گری
        افسانه مرزیه جواد اژه ای الهه حجازی محمود قاضي طباطبايي
        هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ابعاد سبک تدریس ادراک شده و انگیزش خودمختار با خلاقیت دانش‌آموزان می‌باشد. بدین منظور نمونه‌ای به حجم 500 نفر از میان دانش‌آموزان دختر و پسر پایه سوم مقطع متوسطه شهر زاهدان، با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند.
        هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ابعاد سبک تدریس ادراک شده و انگیزش خودمختار با خلاقیت دانش‌آموزان می‌باشد. بدین منظور نمونه‌ای به حجم 500 نفر از میان دانش‌آموزان دختر و پسر پایه سوم مقطع متوسطه شهر زاهدان، با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله
        • صفحه چکیده
        • متن کامل

        2 - رابطه ارزش‌های شخصی با اضطراب مرگ در زنان و مردان مبتلا به ام اس
        امید حمیدی مسعود غلامعلی لواسانی
        هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ارزش‌های شخصی با اضطراب مرگ در زنان و مردان مبتلا به ام اس در شهر تهران می‌باشد. بدین منظور تعداد 167 نفر (103 زن و 64 مرد) از بین بیماران مراجعه کننده به انجمن ام اس با روش نمونه‌گیری در دسترس به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند.
        هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ارزش‌های شخصی با اضطراب مرگ در زنان و مردان مبتلا به ام اس در شهر تهران می‌باشد. بدین منظور تعداد 167 نفر (103 زن و 64 مرد) از بین بیماران مراجعه کننده به انجمن ام اس با روش نمونه‌گیری در دسترس به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله
        • صفحه چکیده
        • متن کامل

        3 - اثربخشی آموزش کلمات دارای حروق هم‌آوا بر مهارت املاء نویسی دانش‌آموزان
        معصومه پورمحمدرضا تجریشی
        پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش کلمات دارای حروف هم‌آوا بر مهارت املاء‌نویسی دانش‌آموزان سوم ابتدایی انجام شد.
        پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش کلمات دارای حروف هم‌آوا بر مهارت املاء‌نویسی دانش‌آموزان سوم ابتدایی انجام شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله
        • صفحه چکیده
        • متن کامل

        4 - اثربخشی آموزش رفتاری والدین بر کاهش مشکلات برونی‌سازی شده کودکان 7 تا 9 سال
        سعید قنبری
        پژوهش حاضر به منظور تعیین اثربخشی روش آموزش رفتاری والدین (BPT) در کاهش مشکلات برونی‌سازی شده (رفتارهای پرخاشگرانه و قانون‌شکنی) در کودکان 7 تا 9 ساله انجام شد.
        پژوهش حاضر به منظور تعیین اثربخشی روش آموزش رفتاری والدین (BPT) در کاهش مشکلات برونی‌سازی شده (رفتارهای پرخاشگرانه و قانون‌شکنی) در کودکان 7 تا 9 ساله انجام شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله
        • صفحه چکیده
        • متن کامل

        5 - شیوه مواجهه خانواده‌های مذهبی با موقعیت‌های تعارضی هویتی: مقایسه دو نسل
        جواد حاتمی
        هدف از این مطالعه شیوه مواجهه خانواده‌های مذهبی نسبت به موقعیت‌های تعارضی هویتی است. بدین منظور 30 خانواده مذهبی (30 والد و 30 فرزند) انتخاب شدند. در گام اول سه پرسشنامه هویت مذهبی، ملی و مدرن ارایه شد و در گام دوم از آزمودنی‌ها درخواست شد در موقعیت‌های تعارضی 1. میزان چکیده کامل
        هدف از این مطالعه شیوه مواجهه خانواده‌های مذهبی نسبت به موقعیت‌های تعارضی هویتی است. بدین منظور 30 خانواده مذهبی (30 والد و 30 فرزند) انتخاب شدند. در گام اول سه پرسشنامه هویت مذهبی، ملی و مدرن ارایه شد و در گام دوم از آزمودنی‌ها درخواست شد در موقعیت‌های تعارضی 1. میزان تنش، 2. منطقی دانستن احساس و 3. میزان حقی که به دیگران می‌دهند که رفتار متضادی با عقاید آنها را انتخاب کنند، نمره‌گذاری کنند. نتایج نشان می‌دهد تفاوت معناداری بین هویت مدرن و ملی در دو نسل مشاهده نشد. تنها در هویت مدرن تفاوت معنادار شده است. دیگر این که میزان تنش نسل جوان کمتر و میزان حقی که به دیگران می دادند بیشتر بود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله
        • صفحه چکیده
        • متن کامل

        6 - تعیین اثربخشی آموزش گروهی خودارزشمندی بر اساس الگوی مبتنی بر اعتباریابی انسان بر افزایش میزان رضایت زناشویی
        لقمان ابراهیمی
        پژوهش حاضر، با هدف تعیین اثربخشی آموزش گروهی خودارزشمندی بر اساس الگوی فرآیند اعتباریابی انسان در افزایش میزان رضایت زناشویی زوجین شهرستان پیرانشهر انجام گرفته است. تعداد 24 نفر به عنوان حجم گروه نمونه، به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش (6 زوج) و گروه کنترل (6 ز چکیده کامل
        پژوهش حاضر، با هدف تعیین اثربخشی آموزش گروهی خودارزشمندی بر اساس الگوی فرآیند اعتباریابی انسان در افزایش میزان رضایت زناشویی زوجین شهرستان پیرانشهر انجام گرفته است. تعداد 24 نفر به عنوان حجم گروه نمونه، به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش (6 زوج) و گروه کنترل (6 زوج) جایگزین شدند. از هر دو گروه، به وسیله سیاهه رضایت زناشویی انریج (47 سولی) پیش آزمون گرفته شد. سپس به زوجین گروه آزمایش طی 8 جلسه درمانی مطابق با الگوی فرآیند اعتباریابی انسان آموزش داده شد و گروه کنترل در حالت انتظار برای دریافت خدمات مشاوره‌ای بودند. پس از اتمام جلسات، از هر دو گروه به وسیله سیاهه مذکور پس آزمون گرفته شد.... پرونده مقاله
  • صفحه اصلی
  • نقشه سایت
  • تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • نقشه سایت
  • تماس با ما

حقوق این وب‌سایت متعلق به سامانه مدیریت نشریات رایمگ است.
حق نشر © 1402-1396

صفحه اصلی| عضویت/ ورود| درباره رایمگ| تماس با ما|
[English] [العربية] [en] [ar]
  • Ricest
  • عضویت/ ورود
  • email